Bezpieczeństwo i prywatność
Kiedy wiadomości z e-fakturą trafiają do spamu w Twojej skrzynce pocztowej
Nie każda wiadomość e-mail to spam w faktycznym tego słowa znaczeniu. Często ustawienia filtrów w poczcie powodują, że wiadomości nawet od zaufanych nadawców trafiają do spamu. W takich przypadkach warto zmienić ustawienia filtrów antyspamowych, aby wiadomości nie były blokowane.
Jak skonfigurować filtry antyspamowe w poczcie WP.PL ?
1. Zaloguj się do swojej skrzynki na www.poczta.wp.pl podając login i hasło
2. Przejdź do sekcji Opcje
3. Wybierz Filtry
4. Kliknij Dodaj filtr
5. Wprowadź warunek, np. jeśli pole OD zawiera adres @efl.com.pl to wykonaj czynność np. przenieś do wybranego folderu
Jak skonfigurować filtry antyspamowe w poczcie GMAIL.COM ?
1. Zaloguj się do swojej skrzynki na gmail.com
2. W lewym górnym rogu kliknij Menu a potem Spam.
3. Otwórz e-maila z domeny @efl.com.pl
4. W prawym górnym rogu kliknij Więcej a potem Zgłoś jako nie spam.
Uwaga na fałszywe wiadomości
Szanowni Państwo,
na adresy e-mail naszych Klientów oraz osób niebędących Klientami EFL mogą przychodzić podejrzane wiadomości, podszywające się pod Europejski Fundusz Leasingowy. Informujemy, że nie jesteśmy ich nadawcą. E-maile nie zostały wysłane z naszych systemów, a zawarte w nich załączniki lub linki mogą zawierać złośliwe oprogramowanie. Przypominamy, że e-maile wysyłane przez EFL zawsze mają w adresie domenę efl.com.pl. A faktury elektroniczne zabezpieczony, cyfrowy podpis.
Jeżeli dotarły do Państwa takie wiadomości, ze względów bezpieczeństwa, zalecamy:
• usunięcie wiadomości e-mail ze skrzynki pocztowej,
• zablokowanie możliwości otrzymywania wiadomości od podszywającego się nadawcy.
Należy zwrócić szczególną uwagę na otrzymywane wiadomości e-mail od nieznanych adresatów i zachować czujność przy otwieraniu linków bądź załączników znajdujących się w wiadomościach, których się Państwo nie spodziewają. Mogą być próbą oszustwa tzw. phishingu.
Czym jest phishing?
Phishing - polega najczęściej na podszywaniu się pod instytucję, z której usług korzysta dany użytkownik. W takim przypadku otrzymuje on e-mail z fałszywą prośbą o wysłanie danychw celu weryfikacji swojego konta w systemie lub zalogowanie się na odpowiednio spreparowanej, fałszywej - aczkolwiek wyglądającej jak prawdziwa - stronie internetowej.
Prośba ta często poparta jest argumentami mówiącymi o względach bezpieczeństwa, niezbędnej weryfikacji transakcji itp.
Szanowni Klienci !
Wykorzystanie medium komunikacyjnego jakim jest INTERNET niesie ze sobą wiele korzyści, ale jednocześnie wiąże się z ryzykiem pojawienia się na Waszych komputerach złośliwego oprogramowania czyli wszelakiej maści wirusów, koni trojańskich oraz oprogramowania śledzącego wasze poczynania w sieci. W celu uniknięcia tego typu zagrożeń przedstawiamy poniżej praktyczne zasady bezpieczeństwa, o których warto pamiętać przy korzystaniu z zasobów globalnej sieci.
Serwis klient.efl.com.pl
- Należy upewnić się, że w oknie przeglądarki wprowadzono prawidłowy adres serwisu tj. https://klient.efl.com.pl
- Należy upewnić się, że połączenie jest szyfrowane – można to sprawdzić przez obserwację okna przeglądarki internetowej – w zależności od przeglądarki powinien w pasku adresu pojawić się symbol kłódki lub nazwa domeny wyróżniona osobnym kolorem (w starszych przeglądarkach kłódkę można znaleźć na dole strony). Po kliknięciu w kłódkę lub nazwę domeny można sprawdzić poprawność certyfikatu. Nowoczesne przeglądarki internetowe informują o problemach z bezpieczeństwem połączenia szyfrowanego.
- Zalecamy aby nigdy nie ujawniać swojego identyfikatora oraz hasła dostępu. Hasła nie należy nigdzie zapisywać w szczególności w plikach na domowym/biurowym komputerze. Hasło osobiste powinno mieć odpowiednią "siłę" czyli stopień skomplikowania - trudniejszy do odgadnięcia przez osoby nieuprawnione lub znalezienia przez złośliwe oprogramowanie.
Od 27 października 2019 w Portalu wymagamy minimum 8 znaków dla hasła osobistego - w tym co najmniej 3 z 4 znaków: wielka litera, mała litera, cyfra, znak specjalny (np. ! ,?, &). - Od 25 listopada 2019 skracamy długość dostępności hasła: tymczasowego (z 30 dni do 1 godziny) i osobistego (do 1 roku), a nowych użytkowników Portalu (nowe loginy) poprosimy o potwierdzenie, że telefon , służący do logowania, należy do właściwego użytkownika. W tym celu trzeba będzie odesłać SMS o treści FIRMA NRNIP (NRNIP to nr nip firmy z umowy leasingu). W takim przypadku powiadomimy przez SMS oraz EMAIL o takiej potrzebie.
- Serwis używa plików cookies do zapisywania niezbędnych danych w celu prawidłowego działania usługi Portal KlientEFL (do komunikacji z systemami EFL) oraz pozyskiwania danych statystycznych o ruchu użytkowników wewnątrz Serwisu zgodnie z obowiązującymi w sieci www standardami w celu usprawniania jego funkcjonowania. Dane te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Sprawdź opcje dotyczące cookies w Twojej przeglądarce internetowej aby zmienić ustawienia lub przeglądać i usuwać zapisane dane. Usunięcie plików cookies lub zmiana ustawień ich przechowywania może się wiązać z utrudnieniami w korzystaniu z Serwisu.
Anty wirusy i zapory ogniowe (firewall)
- Zalecamy aby na Waszych komputerach było zainstalowane oprogramowanie antywirusowe z aktualnymi bazami sygnatur. Oprogramowanie antywirusowe powinno w sposób automatyczny i ciągły pobierać bazy sygnatur od dostawcy tego oprogramowania. Najlepszym rozwiązaniem są programy, które oprócz zwykłych wirusów wykrywają programy śledzące (spyware), konie trojańskie oraz chronią przez tzw. SPAMem. Program antywirusowy nigdy nie powinien być wyłączany.
- Dobrą praktyką jest także włączenie osobistej zapory ogniowej (tzw. personal firewall) – jako narzędzie blokujące niepowołany dostęp do Waszych komputerów. Nowoczesne systemy operacyjne wyposażone są w tego typu rozwiązania.
Oprogramowanie systemowe
- Zalecamy regularne aktualizowane oprogramowania systemowego (Windows, MacOS, Linux etc.) oraz używanych aplikacji (w szczególności przeglądarek internetowych np. Internet Explorer, Firefox). Należy również instalować okresowo publikowane przez producentów poprawki, korygujące luki i błędy zarówno systemu operacyjnego jak i oprogramowania.
Aktywność użytkownika
- Zalecamy zachowanie dużej dozy ostrożności podczas pobierania plików z Internetu. Każdy pobrany plik należy sprawdzić za pomocą oprogramowania antywirusowego.
- Należy zachować szczególną ostrożność w przypadku korzystania z Internetu w miejscach publicznych np. kafejkach internetowych. O ile to możliwe unikaj korzystania z naszego serwisu klienckiego w takich miejscach – są one szczególnie narażone na możliwość przejęcia haseł lub innych poufnych danych.
- Nie należy zapisywać haseł w przeglądarce internetowej – przeglądarki internetowe oferują możliwość zapamiętania hasła do serwerów po pierwszym jego wprowadzaniu. Jest to wygodna dla użytkownika funkcja niestety równocześnie naraża użytkownika na dodatkowe ryzyko ujawnienia poufnych danych.
- Nie zalecamy instalacji nieznanych programów otrzymanych pocztą elektroniczną lub pobranych z niezaufanych witryn internetowych.